В 1835 році виникла перша пароплавна компанія на Дніпрі. 2 її пароплави буксирували баржі з каменем для будівництва Київської фортеці та Чернігівського шосе (нині Броварське шосе).
В 1858 році з'явилося «Суспільство пароплавства по Дніпру і його притоках», а пізніше — «Друге Товариство пароплавства по Дніпру і його притоках» з розпорядником Давидом Марголіним. На початку ХХ століття на Дніпровському басейні вже нараховувалося 382 самохідних та 2226 несамохідних суден.
У 1965 році Дніпровське пароплавство отримує статус Головного управління річкового флоту при Раді Міністрів УРСР. Таким чином розширюються географія та можливості перевезень, наприклад, стають можливими безперевалочні перевезення експортно-імпортних вантажів між портами Дніпра, Дунаю, Чорного і Середземного морів.
У ці роки також ведеться основне будівництво Миколаївського річкового порту, історія якого розпочалася ще в 1882 році.
У 1988 році головне управління річкового флоту реорганізується у виробниче об'єднання «Головрічфлот» Міністерства транспорту УРСР. А 29 грудня 1989 було підписано постанову РМ УРСР про створення першого в республіці міжгалузевого державного об'єднання річкового транспорту — МДО «Укррічфлот».
У 1992 році на базі «Головрічфлоту» створена Акціонерна судноплавна компанія «Укррічфлот». В 1995 році компанія розпочинає роботу над проектом будівництва нових суховантажних суден типу «Десна» вантажопідйомністю 3500 тонн.
Сьогодні UKRRICHFLOT продовжує невпинно розвиватися та змінюватися. З метою активного розвитку аграрного напрямку побудовано та введено в експлуатацію два портові елеватори в Дніпрі та Херсоні та два криті зернові склади в Дніпрі та Миколаєві. Компанія оптимізує систему управління та впроваджує сучасні IT-рішення.